Podróże po Śląsku z rodziną.

slask z bitomatem

Podróże po Śląsku z rodziną - Bytom, Żory, Gliwice

Moje rodzinne podróże często prowadziły nas w góry czy nad morze. Jednak tym razem postanowiłam poświęcić czas na odkrywanie skarbów Śląska. Wraz z moimi bliskimi postanowiliśmy odwiedzić Bytom, Żory oraz Gliwice. Wielu ludzi pytało nas, czemu właśnie te miasta? Odpowiedź jest prosta - chcieliśmy zobaczyć coś nowego, mniej oczywistego, a Śląsk kryje wiele tajemnic.

Bytom - kopalnia kultury

Zakwaterowanie: Wybór padł na rodzinny hotel w centrum miasta, co ułatwiło nam zwiedzanie.

Do zobaczenia:

• Muzeum Górnośląskie: Idealne dla dzieci, pełne interaktywnych wystaw dotyczących historii regionu.
  • Stary Rynek: Urokliwe kamienice oraz mnóstwo kafejek.

Żory - miasto parków

Przyznam, że głównym powodem wyboru Żor była ciekawość. Ale kiedy już tam dotarliśmy, odkryliśmy piękne parki i tereny rekreacyjne, w których nasze dzieci mogły bawić się godzinami.

Nocleg: Zdecydowaliśmy się na apartamenty w centrum, aby poczuć atmosferę miasta.

Atrakcje:

• Park Św. Urbana: Idealny na rodzinne pikniki i relaks.
  • Historyczne centrum: Choć Żory nie są dużym miastem, ich centrum ma swój urok.

Podczas naszego pobytu w Żorach potrzebowałam dodatkowej gotówki. Korzystając z rekomendacji miejscowych, skorzystałam z bitomatu firmy Emoney24 bitomatu Żory firmy Emoney24. Proces był szybki i łatwy, co było ważne z dwójką niespokojnych dzieci na rękach.

Gliwice - połączenie historii i nowoczesności

Gliwice zachwyciły nas od pierwszej chwili. Miasto łączy w sobie zabytki z nowoczesnością w sposób, który trudno opisać słowami.

Gdzie się zatrzymać: Wybraliśmy przytulny pensjonat niedaleko centrum.

Miejsca godne uwagi:

• Palmiarnia: Raj dla miłośników roślin.
  • Zamek w Gliwicach: Dzieci były zachwycone średniowieczną architekturą i opowieściami przewodnika.
  • Radiostacja Gliwicka: Ważne miejsce w historii Polski.

Podsumowanie

Nasz śląski wyjazd był pełen niespodzianek. Miasta, które odwiedziliśmy, okazały się prawdziwymi perełkami. Zarówno Bytom, Żory, jak i Gliwice oferują wiele atrakcji dla rodzin z dziećmi. A dzięki łatwemu dostępowi do gotówki dzięki bitomatom Emoney24 nie musiałam martwić się o finanse. Polecam wszystkim rodzinom, które szukają nieco innej perspektywy na wakacyjny wyjazd, aby wybrały się na Śląsk!